Jak obniżyć cholesterol?

Porady

Cholesterol jest substancją tłuszczową bardzo ważną dla naszego organizmu. To dzięki niemu organizm produkuje witaminę D i niektóre hormony. Jest niezbędny do budowy komórek układu nerwowego. Nadmiar cholesterolu jest przyczyną miażdżycy. Nie można go jednak całkowicie wykluczyć z diety. Gdy jego poziom jest nieznacznie podwyższony, możemy spróbować go obniżyć bez leków. Wystarczy kilka zmian w sposobie odżywiania się i więcej ruchu.

 

Dieta

Gdy chcemy sami spróbować obniżyć nieznacznie podwyższony poziom cholesterolu, musimy do swojej diety wprowadzić kilka zmian. Oto na czym one polegają.

1.Zamiast białego pieczywa wybieramy razowe.

2.Zamieniamy słodzone płatki kukurydziane na naturalne płatki owsiane.

3.Wybieramy zamiast masła margarynę. Powinna to być margaryna na opakowaniu, której znajduje się informacja, że nie zawiera tłuszczy trans.

4.Staramy się jeść jak najmniej czerwonego mięsa. Zamiast niego wybieramy mięso drobiowe. Pieczemy je na ruszcie, przygotowujemy na patelni bez tłuszczu, gotujemy, pieczemy w folii.

5.Zastępujemy ziemniaki ciemnym ryżem, razowym makaronem, kaszą. Gdy chcemy zjeść ziemniaki, gotujmy je na parze.

6.Jemy przynajmniej dwa razy w tygodniu tłuste ryby morskie: śledzia, łososia, mintaja. Nie smażymy ich, ale gotujemy, pieczemy lub grillujemy.

7.Jemy warzywa w ilości 1 kilograma dziennie. Dzielimy je na pięć porcji i dodajemy do każdego posiłku. Do dwóch posiłków jemy także owoce.

8.Rezygnujemy z pełnotłustego mleka i jego przetworów. Wybieramy mleko o zawartości 2 procent tłuszczu i półtłusty twaróg. Rezygnujemy lub ograniczamy żółte sery.

9.Ograniczamy sól, zastępujemy ją aromatycznymi ziołami. Ograniczamy także cukier oraz inne słodycze.

Jak obniżyć cholesterol

Ruch

Zaczynamy więcej się ruszać. Na początek wystarczą nam półgodzinne spacery przynajmniej dwa razy w tygodniu. Z czasem możemy je wydłużyć i spacerować nie przez dwa dni, ale przez cały tydzień. Dbając o więcej ruchu możemy przy okazji zrzucić zbędne kilogramy.

Zbyt wysoki cholesterol mają nie tylko starsze i otyłe osoby.

Dodaj komentarz