Prowadzenie sklepu internetowego to poszukiwanie sposobów reklamowania własnej działalności w taki sposób, by trafić do jak największej grupy klientów. Dlatego sposobem na reklamę jest oczywiście umieszczanie produktów we wszelkiego rodzaju porównywarkach cenowych. Stały się one w naszym kraju bardzo popularne i wiele osób właśnie tam szuka produktów w najlepszych cenach dla siebie. Aby możliwe stało się umieszczenie tam produktów konieczne będzie posiadanie pliku produktowego, podobnie jak będzie on potrzebny do umieszczania produktów w ramach reklamy Google. Warto więc wiedzieć co to plik produktowy i dlaczego warto mieć nad nim kontrolę.

Kontroluj plik produktowy

Plik produktowy najczęściej występuje w formacie XML albo CSV i jest to plik zawierający w formie kodu opis i atrybuty produktów oferowanych w sklepie internetowym. W postaci kodu w takim pliku umieszczone są wszystkie dane dotyczące produktu i dzięki temu można umieszczać go z pełną bazą informacji np. w porównywarkach cenowych. To właśnie kontrola nad plikiem produktowym pozwala przejąć kontrolę nad tym jak oferta sklepu prezentowana będzie w różnych miejscach. Dlatego ta kwestia jest niezwykle istotna. Dzięki Feedink właściciele sklepów internetowych mogą otrzymać uporządkowane pliki produktowe do własnej kontroli. To wygodna opcja, dzięki której zarządzanie takimi plikami staje się znacznie łatwiejsze.

Zadbaj o plik produktowy

Odpowiednia skuteczność reklamy wymaga dobrej prezentacji produktów, a temu właśnie służyć mają pliki produktowe. Jeśli więc ktoś chce skutecznie promować swoją ofertę powinien koniecznie mieć dostęp do takiego pliku a także nad tym plikiem odpowiednią kontrolę. Tylko dzięki temu będzie można skutecznie dbać o to jak produkty będą reklamowane, a tym samym czy będzie szansa na to, by dzięki nim budować sobie silną pozycję na rynku. Pliki produktowe od strony technicznej są więc istotnym elementem skutecznej promocji firmy i jej produktów na rynku, dlatego ta kwestia nie powinna być lekceważona.