Aktualnie samochód jest bardzo popularnym środkiem transportu. Niestety pomimo, iż jest bardzo komfortowy, często może nam przysporzyć wiele kłopotów. Obecnie auta charakteryzują się bardzo skomplikowanymi układami, które często ulegają licznym awariom.

Obecnie jedną z najbardziej popularnych awarii jest uszkodzenie pompy wtryskowej. Pomimo, iż jest to stosunkowo nowy wynalazek, nadal nie jest niezawodny. Warto wiedzieć, iż pierwszy silnik diesla został wynaleziony w 1982 roku. Od tego czasu, aby sprostać najnowszym wymaganiom technologicznym, jest on nieustannie udoskonalany. Co roku zwiększane zostają jego osiągi, a także inne parametry, dzięki czemu ten silnik wysokoprężny wciąż ma wielu fanów na całym świecie. Jednak należy pamiętać, iż wprowadzenie każdej innowacji niesie ze sobą pewne ryzyko. W przypadku silników wysokoprężnych istnieje problem nagłych awarii pomp wtryskowych, które mogą się przydarzyć niespodziewanie każdemu użytkownikowi.

Pomp wtryskowe w nowoczesnych silnikach wysokoprężnychPompa wtryskowa jest bardzo ważnym elementem każdego silnika wysokoprężnego. Warto wiedzieć, że praca naszego silnika głównie polega na dostarczeniu właściwej dawki powietrza do cylindrów, a także niezbędnego paliwa za pomocą pompy zasilającej. Co ważne, ten element jest odpowiedzialny za dostarczenie wspomnianego paliwa bezpośrednio ze zbiornika do cylindrów. Tego typu element jest najważniejszy w całym układzie zasilającym. Pamiętajmy, iż pompa składa się z całego zespołu pomp tłoczących paliwo, tak zwanych sekcji wtryskowych. W silniku wysokoprężnym zadaniem każdej z sekcji jest obsługa pojedynczego cylindra. Wszystkie elementy są dokładnie połączone ze sobą specjalną listwą zębatą, której zadaniem jest sterowanie dawką podawanego paliwa. Tym samym jej zadaniem jest sterowanie mocą jednostki napędowej.

Niestety często może zdarzyć się, iż pompa wtryskowa ulegnie awarii. Szacuje się, iż jest to obecnie jedno z najbardziej awaryjnych elementów całego układu. Na szczęście możliwa jest regeneracja pomp wtryskowych. Polega ona między innymi na całkowitym demontażu pompy na części. Kolejno dokonuje się weryfikacji powstałych uszkodzeń za pomocą mikroskopu optycznego. Następny etap to wycena naprawy oraz oczyszczenie wszystkich elementów urządzenia ultradźwiękami. Jeden z ostatnich etapów to wymiana wewnętrznych uszczelnień na nowe elementy. Ostatni etap to test komputerowy, obejmujący między innymi pomiar sprawności urządzenia.

Należy pamiętać, iż poruszając się po drogach publicznych należy mieć na uwadze nie tylko własne bezpieczeństwo, ale również i innych uczestników ruchu drogowego. Z tego powodu należy systematycznie dokonywać konserwacji swojego samochodu oraz przeglądów.